Een warm welkom in Pajarla

8 maart 2013 - Ongole, India

Uitgenodigd door de familie en dorpsbewoners werden we verwacht om daar ontbijt te hebben met elkaar. Dus om 7:00 uur stond de taxi al voor. Het is zou een uurtje rijden worden, maar hier in India gaat alles anders. We moesten eerst nog even Malli op pikken. Voor ons doen was het vrij druk op de weg. Onderweg kwamen we even in een kleine file terecht. Er was een man onder een vrachtauto gekomen. Hij had het niet overleefd. Dit soort ongevallen gebeuren heel vaak. Maar de taxi chauffeur kroop een beetje voor zodat we na een minuut of 10 wel weer verder konden. Het was eigenlijk alsmaar rechtdoor, totdat de chauffeur rechts af sloeg en wat we ons konden herinneren was dat de weg naar Pajarla al. We kwamen mango boomgaarden tegen. Dat kon niet missen, we zaten goed. Pajarla staat bekend om de mango boomgaarden. Er werd steeds maar drukker onderweg met mensen en kinderen langs de kanten. Tot de chauffeur stopte en we bij een weggetje ons af zette. Daar stonden de mensen het pad was helemaal versierd en de mensen keken zo blij. De broers en zus stonden ons daar op te wachten. We werden omhangen met bloemenkransen en bloemblaadjes.

IMG_0143IMG_0151IMG_0153

Zo warm welkom is niet te beschrijven, het maakt wel wat los in je.

Iedereen mag meedelen in de feest vreugde van mijn terug komst...dus als eerste geven Jelle en ik elkaar een stukje taart en daarna mocht ik mijn broers en zus een stukje geven. Het feest is officieel geopend.

IMG_0156IMG_0169

Iedereen die iets over mijn vader en moeder weet mag naar voren komen en vertellen wat ze weten. Natuurlijk hebben we veel meer foto's maar we kunnen niet alles publiceren, maar deze man hier onder heeft wel een grote rol gespeeld. Hij heeft eerste hulp verleend aan mijn moeder nadat ze gebeten was door de slang. Hij heeft op mij gepast tot mijn vader weer terug kwam van het land.

IMG_0161IMG_0176

De vrouw naast mij in het blauw zong een prachtig gezang. Zij is getrouwd met een Dominee in het dorp verder op. Hier na werden er heel veel groeps foto's gemaakt.

IMG_0182IMG_0206IMG_0199

Ontbijten in het huisjes waar ik geboren ben.

IMG_0225IMG_0235IMG_0303

Jelle geeft de mannen saus zodat ze ook mogen ontbijten dit is een Indiaas gebruik wat de familieband aangeeft. We bezochten ook andere mensen, tegen de zon gebruikten we de paraplu.

De dag zit er weer op voor ons, plannen zijn gemaakt voor de dag erop. We moesten eerst maar eens bij komen van de familie. De eerst volgende keer zouden we elkaar in Ramayapatnam zien. Een dorp aan zee, waar vroeger een Amerikaanse post zat.

IMG_0439IMG_0448IMG_0461

Tot de volgende keer

1. Narasimha sastry gandrakota:
    Happy moments.....
  2. Antje:
    Wat geweldig allemaal!
  3. Bertha Bakker/van der Zwan:
    12 maart 2013
    Wat een geweldige foto's en mooie verhalen. Wat fijn voor jullie dat jullie zo onthaald worden! super, geniet ervan en een goede reis terug! groetjes van de familie Bakker
  4. Elisabeth:
    13 maart 2013
    Een geweldig verslag, en wat fijn dat jullie zo hartelijk ontvangen zijn. Gistermiddag was ik bij Bes en heb een stuk van het vorige verslag voorgelezen, ze was blij dat het goed gaat met jullie! Hartelijke groeten ook van de meiden, Elisabeth
  5. Tante Greetje en oom Kees.:
    14 maart 2013
    Lieve Sarita en Jelle
    Dit is zo bijzonder,ik zit hier gewoon te huilen op de bank van blijdschap voor jullie.
    Zoveel warmte en liefde ontvangen jullie ,van jullie familie en dorpsbewoners.De Heere is God erken dat Hij .Ons Heeft gemaakt en geenszins wij .Tot schapen Die Hij voed en weid.Een volk tot Zijne dienst bereid.