Bruiloft nr. 1

2 januari 2024 - Vijayawada, India

Inmiddels zijn we alweer terug in Nederland maar ik ga het dan toch maar wel delen want dat heb ik beloofd en het was een ongelooflijke ervaring weer! Het was zoals ik al zei heel veel ervaringen en weinig tijd door het drukke bruiloft schema. Geen tijd of te moe om het per dag op te schrijven.

We hadden 2 doelen.

1 de 2 bruiloften mee maken en 2 mijn biologische familie weer te ontmoeten. En dat allemaal in 16 dagen waarvan bij elkaar opgeteld de nodige reistijden, vlieguren.

Na onze aankomst in Hyderabad en een heerlijke nachtrust zaten we vroeg aan het ontbijt welliswaar met dikke ogen van de reis. Je hele lichaam reageert erop. We moesten het rustig aan doen. Vooral ik moest het ontgelden. In Nederland heb ik een vast schema voor het innemen van mijn tabletten en multivitamines. Dat was helemaal ontregelt waardoor ik op de eerste ontmoeting met het bruidspaar met flinke buikpijn zat. Na 2 uurtjes ging het weer goed en kon ik ook genieten van de vele ceremonies die bij een Indiase bruiloft horen. Al die gekleurde sarees van de vrouwen en de mannen in een gele lange blouse. En de versieringen op de tegels en de bloemen en het decor waar het bruidspaar voor zat. Geweldig! 'sMorgens werd de bruid in de familie verwelkomt. 'smiddags was de bruidegom aan de beurt. Er werden verschillende toespraken gehouden. De dag vloog voorbij.

Dag 2. De bruid en de bruidegom samen in de familie verwelkomen. En als het eindigde in een waterfeest. Iedereen kon er aan geloven. Nou was het daar geen ramp om het spel mee te spelen want het was daar toch wel boven de 26-28 graden Celsius. 's Avonds was de avond voor de bruiloft veel grappige dingen werden er verteld over het bruidspaar en heel veel lekkere hapjes en als afsluiting vuurwerk. Muziek op volume 100 🙉 Gewoon in de openlucht.

Wat een prachtige avond!

Dag 3. Was de officiële bruiloft. Dit werd op een binnenlocatie gehouden. Met heel veel gasten en ook weer met verschillende toespraken. Maar wat was het bruidspaar mooi! En ook hier was er weer eten. En een bruidstaart en ook weer met vuurwerk werd de avond afgesloten.

Volgende dag werden we uitgenodigd om bij Danny's moeder te komen. Wat een lief vrouwtje. Ze kon een klein beetje Engels maar broers en zussen of anders wel wat neefjes en nichtjes die wel wilden helpen met vertalen. 's Avonds weer gezamenlijk uit eten nu om het afscheid van een nichtje te houden. Zij zou de volgende dag vertrekken naar Amerika om daar te gaan studeren. Het samen zijn was al heel fijn. En na het eten werd er getrakteerd op een jawel hoor een taart. Ik zat al vol maar afslaan is onfatsoenlijk dus een klein hoekje van de taart was prima. Maar alles is daar mierezoet.  We hebben telefoonnummers uitgewisseld en haar een goede tijd gewenst.

Zo kwam ook voor ons een tijdelijk momentje van afscheid nemen van Danny's familie. Wij hadden immers nog een doel, het bezoeken van mijn biologische familie. We zijn 7 dagen er tussenuit geweest.

Mooi om nu even wat foto's toe te voegen en DV morgen weer verder verslag uit te brengen over mijn ontmoeting.

Ps: er zijn ook nieuwe foto's toegevoegd, staan bij laatste foto's, even erop klikken 😉

Wordt vervolgd...

1. G van den berg:
    2 januari 2024
    Bijzonder om mee te maken
  2. Antje:
    3 januari 2024
    Prachtig! Mooi dat je het na vertelt❤️